woensdag 18 maart 2009

Man Booker International Prize shortlist 2009

Gut, alweer een prijslijst vandaag, nu de shortlist voor de Man Booker International Prize, die om de twee jaar wordt toegekend - niet voor een boek (zoals de reguliere Man Booker Prize), maar voor een oeuvre. In 2005 won de Nigeriaanse schrijver Chinua Achebe (mijn bespreking van zijn bekendste boek is hier te lezen), in 2007 was de beurt aan Ismail Kadare uit Albanië (ook een boek van besproken: hiero) en dit jaar zijn de kanshebbers:
Van vijf van deze schrijvers heb ik zowaar het een en ander gelezen (Carey, Doctorow, Vargas Llosa, Naipaul, Oates), één schrijver staat op de plank om binnenkort gelezen te worden (Munro), van één heb ik gehoord maar niks gelezen (Kelman) en de rest is mij volslagen onbekend. Het zou leuk zijn als er eentje uit deze laatste categorie won, zodat ik weer een mooie ontdekking kan doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen