vrijdag 5 augustus 2011

Stavaza aflevering 2

Ja, ik ben er nog steeds. En ik ben ook nog druk steeds aan het lezen. Alleen van het schrijven daarover komt niet zoveel, met dank aan mijn werkgever die het niet nodig vindt om vacatures op te vullen en vervanging voor zwangerschapsverlof te regelen en die vindt dat ik in de vakantieperiode best in mijn eentje het werk van vijf kan doen. En met dank aan mijn werkgever die er niet mee zit als zijn werknemers zich over de kop werken en geen energie meer over houden voor een privéleven.

Ok, frustraties uitgeleefd. Mijn werk is verder nog steeds, net als altijd, hartstikke  interessant en spannend en uitdagend en dynamisch - alleen een beetje veel, zelfs als ik mensen met niet-dringende klussen aanraad om over een half jaar terug te bellen. Met als gevolg dat ik een hele hoop boeken achterloop. In de komende tijd kunnen jullie daarom nog besprekingen verwachten van:
  • Sixty Lights, een roman van de Australische Gail Jones, die heel poëtisch schrijft, maar misschien een beetje té;
  • Herfsttij der Middeleeuwen, waarschijnlijk het beroemdste geschiedenisboek in het Nederlands (ook in het buitenland), van de Groninger Johan Huizinga; enigszins achterhaald, want oorspronkelijk uit 1919, maar niet voor niks een klassieker;
  • Started Early, Took my Dog, van Kate Atkinson; de vierde roman rond ex-privé detective Jackson Brodie, en zoals altijd delightful;
  • Cider with Rosie, de klassieke mémoires van Laurie Lee, over zijn jeugd in een Engels dorpje in de Cotswolds, temidden van een onbezorgd rommelige, maar charmante familie;
  • The Coffins of Little Hope, van Timothy Schaffert, een idiosyncratische roman over een stadje in Nebraska, rond een 83-jarige hoofdpersoon en de ontvoering van een klein meisje waarvan niet zeker of ze wel ooit heeft bestaan;
  • Dead Gorgeous, van Peter Lovesy die altijd goed is voor een lichtvoetige en originele Britse misdaadroman
Dus, stay tuned, zou ik zeggen: het lezen gaat in hetzelfde tempo door, er gaan nog de prachtigste boeken langskomen, alleen het schrijven erover loopt een beetje achter. Ooit ooit ooit hoop ik mijn achterstand weer in te halen.

8 opmerkingen:

  1. Ja   we zullen afgestemd blijven op Radio Anna , uw zender voor fijne analyses,   heldere taal   en pakkende besprekingen 

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Radio Anna hoopt morgen de uitzendingen weer even te hervatten, maar kan niks beloven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en mede dankzij Radio Anna heb ook ik de zegeningen van de e-reader ontdekt! (Archos 70, goedkoop, simpel, zeer gebruiksvriendelijk) 

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd, Hella! Geweldig hè, dat elektronische lezen?
    Strikt genomen is de Archos trouwens geen e-reader, maar een tablet computer, wat betekent dat je er meer mee kunt doen dan alleen boeken lezen, en dat je een kleurenscherm hebt. Een e-reader heeft een ander soort schermtechnologie, waarvan (op dit moment) het nadeel is dat je geen kleur hebt, maar waarvan het voordeel is dat het aanzienlijk minder van de batterij vergt (voor mijn soort vakanties essentieel, want ik banjer vaak rond in gebieden waar geen oplaadmogelijkheden zijn) en dat je ermee in de volle zon kunt lezen.
    Hoeveel weegt de Archos? Werkt hij alleen op ePub of kun je er ook boeken van Amazon op lezen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bekend verhaal...hier ook druk met allerlei, zelfs heel weinig tijd om te lezen, dus bloggen schiet ook niet op. Zelfs op vakantie bijna niet gelezen, maar dat lag aan veel met dochter bezig zijn. Komt vanzelf weer allemaal :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Koen, fijn dat je er weer bent. Het was me al opgevallen dat het van jouw kant ook erg stil was. Het is wat met die drukke levens. Maar je hebt gelijk: het komt vanzelf weer allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg herkenbaar. Ik ben bezig met veel te veel, behalve bloggen!
    Ik blijf je alleszins volgen, ik ben érg benieuwd naar je bespreking van Herfsttij der Middeleeuwen. Ik wil dat boek echt al superlang eens lezen, maar het lijkt er nooit het juiste moment voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou Marieke, ik ben er zelf ook heel erg benieuwd naar. Ik heb het boek al een tijdje uit, maar ik ben met mijn bespreking nog niet verder gekomen dan een inleidende alinea. Eén ding kan ik  echter wel alvast verklappen: het is niet voor niks een klassieker.

    BeantwoordenVerwijderen