zondag 18 maart 2012

Ontmoeting

Met de klok mee, vanaf links vooraan: Chanou, Judith,
Maaike, ik, Hella en Hans
Eén van de leukste bijkomstigheden van bloggen over boeken is dat je zielsverwanten leert kennen - niet alleen on-line maar ook In Het Echt. Gistermiddag kwamen we al weer voor de derde keer informeel samen met een clubje boekenliefhebbers (deze keer in Grand Café Public in Zwolle). Van de aanwezigen had ik Hella (oud-klasgenoot), Hans (oud-collega) en Judith (hele verre nicht en bekend van de vorige bijeenkomst) al eerder ontmoet, maar Chanou en Maaike kende ik nog niet in levende lijve en het was erg leuk om hen nu in persoon te treffen. Koen en andere Judith zouden ook komen, maar moesten helaas afzeggen wegens privé-omstandigheden.

We hebben moeiteloos urenlang geanimeerd met zijn allen zitten kletsen. We hadden zelfs nog een discussie op niveau over The Sense of an Ending van Julian Barnes, dat we allemaal geweldig vonden en waar ook uitgebreid aan konden peuteren, want voor zo'n dun boekje heeft het ongelooflijk veel te melden. Alles had betekenis.

Een volgende bijeenkomst zit alweer in de pen natuurlijk. Na de zomer gaan we weer een bijeenkomst plannen, deze keer waarschijnlijk in Utrecht, ergens in de buurt van het Centraal Station (anders moeten die stakkers uit het Hoge Noorden zo veel overstappen). Tot ziens?

PS Aarzel om niet om je eigen commentaar toe te voegen. Ik stel het zeer op prijs als mensen de moeite nemen om reacties of aanvullingen te plaatsen!

10 opmerkingen:

  1. Leuk! Ik heb ook net een stukje geschreven. Heb echt genoten, en ben erg jaloers geworden op de Kindle en de Sony, nog maar eens even studeren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er weer reuze gezellig uit! De volgende bijeenkomst hoop ik er ook weer bij te zijn, zeker als het zo dichtbij is, in Utrecht.
    Maar Anna, het is toch wel frappant.....nu heb je nog steeds Koen niet in levende lijve ontmoet! Er is iets met jullie..... :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Judith / Leeswammes18 maart 2012 om 12:54

    Het was erg gezellig - bedankt nog voor het organiseren, Anna.

    Leuk dat je nog een berichtje stuurde, Joke!

    Ik ben ook een postje aan het schrijven. Leuk met al die boekbloggers - ik zie dezelfde foto met een toch weer wat ander verhaal een paar keer voorbijkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bijzonder mooie impressie van het boek op jouw site, Hella.
    En die Sony of Kindle komt vanzelf. Straks kosten ze bijna niks meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat valt mee, hoor, Joke. Ik heb Koen afgelopen december ontmoet, toen hij een keer hier in Groningen was.
    We hebben je trouwens wel gemist, gisteren. zou fijn zijn als je er de volgende keer weer bij bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat laatste zat ik ook net te denken, Judith. Iedereen heeft een geheel eigen stijl, wat de ontmoeting mede zo geslaagd maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om te lezen dat het weer een succes is geweest. En Joke, het begon al bizarre vormen aan te nemen, vandaar dat ik Anna zelf een keer ben gaan opzoeken, dit had idd wel erg vreemd geweest anders. Laten we zeggen, volgende keer ben ik er gewoon weer bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed  dit  te lezen ... vlot  verslag van dit samenzijn .Immers "

    " Mensen worden gelukkig van het samen oplossen van   ingewikkelde  -letterkundige  -problemen "

    Leon 

    BeantwoordenVerwijderen
  9. "Laten we zeggen, volgende keer ben ik er gewoon weer bij!" Nou, Koen, dat staat zwart op wit, dus daar kom je nooit meer onderuit!
    Nu nog een boek verzinnen dat net zo geschikt is om te bespreken als The Sense of an Ending.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad, Leon. Samen op een boek puzzelen is geweldig leuk en iets waar je echt energie van krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen