zaterdag 21 juli 2012

In de startblokken

Het Sjamanenfestival in Tongren
(van de website van mijn reisorganisatie)
Morgen vlieg ik naar het Verre Oosten, naar Chengdu in China om precies te zijn. Aanvankelijk was het plan om daar een binnenlandse vlucht naar Lhasa, de hoofdstad van Tibet, te pakken, maar daarvoor heb je als buitenlander naast je visum een speciale inreisvergunning nodig en de Chinese autoriteiten zijn op dit zeer grillig met het verlenen van die inreisvergunningen. Mijn reisorganisatie besloot daarom om drieënhalve week vóór vertrek de reis te annuleren. Gelukkig kon ik nog net halsoverkop omboeken naar een reis naar Oost-Tibet, die ongeveer een week eerder vertrekt en voert naar een gebied dat buiten de Tibetaanse Autonome Regio ligt, en waarvoor je dus geen inreisvergunning nodig hebt. Volgens de kenners is het gebied echter minstens zo authentiek, veel minder toeristisch en qua accommodaties een stuk primitiever. Voor mij alleen maar aanbevelingen! Bovendien komt de Dalai Lama er vandaan, dus wat wil je nog meer?

In de tussentijd dus geen berichten op dit blog en ook geen antwoorden op reacties, maar vanaf  9 augustus hoop ik weer van de partij te zijn, met o.a. een bespreking van het uiterst genietbare The Unlikely Pilgrimage of Harold Fry van Rachel Joyce en van een inspirerend boek van de Dalai Lama dat ik spontaan van een collega te leen kreeg toen ze hoorde dat ik naar Tibet ging.

PS Aarzel om niet om je eigen commentaar toe te voegen. Ik stel het zeer op prijs als mensen de moeite nemen om reacties of aanvullingen te plaatsen!

9 opmerkingen:

  1. Oh mooie reis! Ik wens je heel veel plezier, geniet ervan! Je gaat ons natuurlijk wel na afloop verblijden met mooie foto's (toch?).

    Zelf blijf ik liever in mijn achtertuin ('qua accommodaties een stuk primitiever'....brrr):-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal voor veel mooie foto's proberen te zorgen, zodat jij vanuit je prachtige achtertuin comfortabel mee kunt genieten.
    En ach, dat primitieve valt wel mee als je gewend bent om met een klein tentje de bergen door te trekken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig, Anna! Ben heel benieuwd naar je foto's. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik verheug mij op de komende verslagen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dan zal ik daar extra mijn best op doen, Leon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wist het nieuws natuurlijk al :-)
    Ik hoop dat je momenteel heel erg aan het genieten bent. Wij zijn intussen al terug thuis en hebben heel erg genoten van onze reis!

    BeantwoordenVerwijderen