dinsdag 28 augustus 2012

Dansende monniken en paardenfestivals

Mijn reisimpressie van Tibet is eindelijk klaar. Niet dat dat nou zo veel werk was, maar ik ben de afgelopen weken alleen maar bezig geweest met mijn digitale fotoalbum; omdat ik véél meer foto's had gemaakt dan anders was dat een enorme klus (en is het een heel dik en vooral heel duur album geworden). Enfin, het digitale album is in productie bij de drukker en hopelijk vrijdag klaar.

Gisteren kwam ik daarom eindelijk toe aan de reisimpressie voor mijn webstek en die staat sinds vandaag on-line. Dus als je wilt lezen over dansende monniken en paardenfestivals en sjamanen, en benieuwd bent hoe zoiets er uit ziet, klik dan op deze link.

En o ja, als je een bijzondere reisbestemming met weinig westerse toeristen zoekt, dan is Oost-Tibet een hele grote aanrader. Ik heb er in ieder geval een fantastische vakantie gehad.

PS Aarzel om niet om je eigen commentaar toe te voegen. Ik stel het zeer op prijs als mensen de moeite nemen om reacties of aanvullingen te plaatsen!

13 opmerkingen:

  1. Prachtige impressie! Je bent daar echt in een compleet andere wereld. Zo'n reis blijft volgens mij nog heel lang in je hoofd zitten. Mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je valt daar midden in de prachtige felle kleuren. Onverwachte plekken blijken dus ook heel mooi te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En met de hotels viel het erg mee, Joke. Er was slechts één wel heel eenvoudig hotelletje, waar we geen eigen sanitair hadden en de hurk-w.c. op de gang was. Er was ook een wastafel in de w.c., maar die in de dames was net van de muur gedonderd toen wij aankwamen en we waren nog juist op tijd om te zien hoe de brokstukken werden opgeruimd. Gelukkig kregen we heel attent 2 plastic teiltjes op onze kamer om ons te wassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allard, als er iets opvalt aan de Tibetaanse cultuur dan is het wel de voorliefde voor felle kleuren. Het is een echt een fotografenparadijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie impressie! Toen ik de foto van de meisjes met kralen voor het eerst zag, dacht ik al dat het behoorlijk pijnlijk moest zijn.

    Wat een bof dat de alternatieve reisbestemming niet tegenviel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is niet helemaal eerlijk, Lethe, die mannen en jongens konden lekker rondhuppelen, terwijl de bewegingsvrijheid van die meisjes ongelooflijk beperkt werd door de opsmuk die ze droegen. Ergens heb ik het idee dat hier een feministisch lesje in zit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor je mooie verslag! Wat heb je veel gezien!

    Wat die meisjes betreft... vele Nederlandse meisjes trekken zaterdagavond hun hele erge hoge hakken aan en moeten dan met kleine stapjes naar het café of de disco. Wat zouden de Tibetanen dáár van vinden? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Anna, prachtige foto's! Maakt benieuwd naar de rest van je foto's. Groet, Erik

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zal ik je eens wat vertellen, Judith? Die Tibetaanse meisjes droegen ook allemaal hele modieuze schoenen met plateauzolen en torenhoge hakken! Ongelooflijk, hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je, Erik. Als me via het contactformulier je e-mailadres stuurt, stuur ik jou een link naar mijn (niet-openbare) foto-album op Picasa.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. schitterende foto's en interessante belevenissen! Ik wil ook graag die link naar je Picasa-album.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superreis, Anna. Dat brengt hele mooie herinneringen naar boven van mijn eigen Tibet-reis. Ik zou ook heel graag een link naar je album ontvangen, even lekker door Tibet grasduinen, heerlijk. Ik ga nog reageren op je datumprikker maar ik ben nog aan het puzzelen, het is ontzettend druk hier

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hella en Koen, ik heb zojuist de link naar jullie e-mailadres verzonden.

    BeantwoordenVerwijderen