zaterdag 15 september 2012

Bijpraten

Het wordt de hoogste tijd om weer eens eindeloos over boeken & lezen te kletsen in een echt café (dus niet ergens op het web) en daarom organiseren we volgende maand voor de vierde keer een informele boekbloggersbijeenkomst. De laatste keer kwamen we bij elkaar in Zwolle en hadden we een levendige en inspirerende discussie over The Sense of an Ending van Julian Barnes, deze keer is de locatie Utrecht en het boek The Unlikely Pilgrimage of Harold Fry van Rachel Joyce, waar ik een tijdje geleden zoveel leesplezier aan beleefde (mijn bespreking) en dat we op geheel democratische en transparante wijze hebben gekozen. Datum: zaterdag 20 oktober om 13:00 uur.

Wil je ook komen, geef je dan uiterlijk 14 oktober bij mij op via het contactformulier. Ik zorg dat er een tafel gereserveerd en je krijgt vanzelf te horen waar we precies bij elkaar komen. Vijf mensen hebben al aangegeven dat ze komen. Dat zijn, naast mijzelf, Hella van Heldinne's Reis, Joke van Boekhappen, Judith van zowel De Boekblogger als Leeswammes en Koen van Quis Leget Haec? Allemaal enthousiaste lezers van diverse pluimage en nog gezellig ook, zo kan ik uit eigen ervaring stellen.

Ik zou het bijzonder leuk vinden om nog meer mensen te ontmoeten die ik tot nu toe alleen via blogs ken, en ook trouwe reageerders zonder eigen blog zijn van harte welkom.Tot slot nog een nadrukkelijke hint voor onze Vlaamse vrienden: voor de meeste van jullie is Utrecht waarschijnlijk net zo ver weg als voor mij, die ergens in een verre uithoek in het noorden van het land woon....

Tot ziens in Utrecht?

PS Aarzel om niet om je eigen commentaar toe te voegen. Ik stel het zeer op prijs als mensen de moeite nemen om reacties of aanvullingen te plaatsen!

13 opmerkingen:

  1. Toepasselijk citaat, in een blogpost van gisteren van The Hungry reader (http://thehungryreader.wordpress.com/):
    "Over the past couple of years, I have met various bibliophiles and maniacal readers and I am so glad to have met them along the way. Friendships have been forged and all that we do is discuss books. How there can never be more books. How the concept of paper, inked with beautiful words and bound by glue can never go out of style. To connect with such people is instantaneous and there is no effort in conversation. Books of course are the epicenter of such interactions."

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ook, Judith. En ik ben benieuwd wat je van Harold Fry zult vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig citaat, Joke, en helemaal waar. Ik wou dat ik het zo mooi kon zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb de uitnodiging ook op mijn blog staan en ben al begonnen in Harold Fry. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed zo, Koen! We hebben inmiddels al een extra aanmelding binnen (met een kleine slag om de arm) van een enthousiaste boekenliefhebber uit de stad Utrecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooo, ik zou zo graag komen! Maar in deze levensfase zitten de zaterdagen propvol met muziekschool, zwemles en dat soort zaken. Over een paar jaar kunnen ze zelf overal heen en dan kan moeders ook weer op stap. Dus met pijn in het hart, maar helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Anna, helaas kan ik niet aanwezig zijn vanwege mobiliteitsproblemen, ik wacht geduldig tot je eens een bijeenkomst organiseert in Den Haag! Ik heb het boek besteld bij bol.com en zal je via dit medium laten weten wat ik er van vond.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hè, wat jammer, Loes en Theetante. Ik had van jullie allebei stiekem gehoopt dat jullie zouden komen. Nou ja, wie weet een andere keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. voor alle boekbloggers http://www.guardian.co.uk/books/booksblog/2012/sep/26/book-bloggers-literary-criticism-stothard?CMP=twt_fd

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toevallig! ik was het stuk net aan het lezen. Het artikel waar dit een reactie op is, vond ik een tikje kort door de bocht en dit is een mooie reactie. Ik lees trouwens al jaren het blog van John Self en van de één van de andere bloggers die hij aanprijst (Kevin from Canada) en kan niet anders dan toegeven dat hun besprekingen altijd van hoog niveau zijn en dat ze vaak heel interessante schrijvers bespreken die in de reguliere pers niet meteen aan bod komen.
    Aan de andere kant: er is inderdaad veel kaf onder het koren van de boekbloggers (eindeloos veel nietszeggende, ongeïnspireerde stukjes over boeken die iedereen al leest), maar wat geeft dat, zolang je maar in staat bent om de juweeltjes onder die bloggers te ontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. er is een spoordeelgeval (naar 't spoorwegmuseum) €20 inclusief treinretour!
    http://www.spoordeelwinkel.nl/product/oktober/spoorwegmuseum

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goeie tip, Hella, dat scheelt mij bijna € 7.

    BeantwoordenVerwijderen