zondag 21 oktober 2012

Bijeenkomst op stand

V.l.n.r. Joke, Judith, Hella, Cathelijne,
Koen, Bettina en Erik
Wat deed ik gisteren in een stadskasteel in een grote stad in het midden van het land? Lunchen en theedrinken met andere boekenliefhebbers natuurlijk! Onder het motto "Ontmoet Eens Een Boekblogger In Levende Lijve" was dit al de vierde keer dat we met een groepje gelijkgestemden samen kwamen om elkaar de oren van het hoofd te kletsen over boeken.

We hadden (bijna allemaal) samen weer een boek gelezen, The Unlikely Pilgrimage of Harold Fry van Rachel Joyce, waar ik eerder al enthousiast over blogde. Geen Booker Prize material, wat mij betreft, maar wel een heel fijn boek. Het was inspirerend om samen het boek wat verder uit te pluizen en met name het religieuze thema bleek voer voor verdere verdieping te verschaffen. Ik maakte van de gelegenheid gebruik om het gezelschap te teisteren met het voordragen van een citaat dat ik in dat kader erg mooi vond (Harold is onderweg in een kerk, en 'When no one was looking, Harold slipped to his knees and asked for the safety of the people he had left behind, and those who were ahead. He asked for the will to keep going. He also apologized for not believing.') en Bettina had naar aanleiding van datzelfde thema een mooie ontdekking gedaan in verband met een voetgangersoversteekplaats(!), die in de Nederlandse vertaling geheel verloren was gegaan.

Verder kwamen onder meer nog voorbij Fifty Shades of Grey (Judith: 'leuk', Hella en Joke: 'bagger'), The Da Vinci Code (Judith: 'leuk', Hella en ik: 'bagger') en werden Hella en ik helemaal lyrisch over Stoner, de klassieker uit 1965 van John Williams, waarin Hella halverwege is, die ik vrijdag uit las en waar Bettina heel nieuwsgierig naar is. Binnenkort meer over Stoner op dit blog, maar nu eerst aan de slag met de bespreking van een boek waarvan ik nog niet weet of ik het twee of anderhalve ster ga geven.

Tot de volgende keer!

PS Aarzel om niet om je eigen commentaar toe te voegen. Ik stel het zeer op prijs als mensen de moeite nemen om reacties of aanvullingen te plaatsen!

8 opmerkingen:

  1. leuke foto! Die ga ik er bij mij nog even bij zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Anna, het was leuk om iedereen in levende lijve te ontmoeten. Veel plezier met het boek! Groetjes, Erik

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben benieuwd! Heb nav die gesprekken over bezoekersaantallen nog ff gerekend, zat dus grandioos fout met m'n 500 per maand, zijn er 3500! #blijmee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat jammer dat ik er niet bij kon zijn! Hopelijk lukt het de volgende keer wel. Ik overweeg een Vlaamse editie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Was een prima middag, ging snel voorbij ook vond ik. Ga toch maar eens nadenken over Stoner, ben benieuwd naar je bespreking

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vond het ook erg gezellig om mensen te zien en te leren kennen. De tijd ging heel snel voorbij! Stoner staat nu op de lijst om gekocht te worden.

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was hartstikke gezellig! We hebben lekker gekletst maar net als Koen vond ik dat het weer veel te snel voorbij was.

    Mijn foto's bleken twee hele slechte video's te zijn (tja!) dus mag ik je foto stelen voor mijn blog?

    Wat betreft De Da Vinci code vond ik die wel "leuk" maar zeker geen reden om ooit nog meer van die schrijver te lezen - dat dat maar wel even ergens genoteerd staat. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Staat genoteerd, Judith!
    Erg jammer van je foto's, maar je mag uiteraard mijn foto gebruiken. Hij is niet van al te goede kwaliteit, maar op klein formaat zie je dat gelukkig niet zo.

    BeantwoordenVerwijderen