dinsdag 8 september 2009

Wordt het Hilary of Sarah? Of toch weer J.M?

Altijd weer spannend: de shortlist voor de Man Booker Prize is vandaag bekend gemaakt. Hier komt-ie:
    Ik heb zoals gebruikelijk nog geen enkel boek van de lijst gelezen (Van Gelderen wacht altijd op de goedkope paperbackedities), maar weet wel dat Mantels dikke historische roman favoriet is op de Britse gokkantoren, dat Waters boek verweg het best verkoopt en dat bij de meeste bloggers Coetzee favoriet lijkt te zijn.

    Op mijn eigen verlanglijstje staan Byatt, Coetzee en Waters, waarvan de laatste twee pas aan de beurt komen als ik eerst Diary of a Bad Year en The Night Watch van mijn nog-te-lezen stapel heb ik weggewerkt. Van Mawer ligt Mendel's Dwarf sinds kort in de kast (Loes, had jij me dat niet eens aangeraden?) en van Adam Foulds had ik tot mijn schande nog nooit gehoord.

    Heeft er hier al iemand iets van de shortlist gelezen?

    3 opmerkingen:

    1. Wat betreft Mendel's Dwarf, dat zou best kunnen Anna, ik vond het boek nogal onderhoudend, mede door het onderwerp. Ik heb er nog een ollekebolleke over gemaakt destijds:

      http://lolog.web-log.nl/lolog/2006/12/intelligent_des.html#comments

      Ik ben benieuwd wat jij er van vindt.

      BeantwoordenVerwijderen
    2. Sorry Anna, ik vergat mijn naam te zetten in bovenstaand bericht. Bij deze...

      BeantwoordenVerwijderen
    3. Het boek ligt nog niet bovenop mijn nog-te-lezen stapel, maar ik heb inmiddels wel de indruk gekregen dat Simon Mawer een interessante schrijver is, dus hij komt waarschijnlijk volgend jaar aan de beurt. Jouw aanbeveling van The Rotter's Club van Jonathan Coe was voor mij tenslotte ook een schot in de roos.

      BeantwoordenVerwijderen