zaterdag 24 april 2021

Belangrijk

Nieuwe abonnementsservice
Tientallen lezers hebben een abonnement op mijn blog via een feedreader (zogenaamde RSS) of via de mail. De updates daarvoor werden verzonden via het Feedburnerplatform, maar dat houdt er binnenkort mee op. Ik heb dus een nieuw abonnement opgezet via een ander platform (Follow.it). Als het goed is zijn mijn bestaande abonnees allemaal overgezet naar dat nieuwe platform, maar of alles helemaal correct verlopen is, weet ik nog niet zeker, omdat het overzetten vreselijk ingewikkeld was en ik er heel veel verschillende stappen voor heb moeten uitvoeren.

Twee keer dezelfde update
De laatste stap is het verwijderen van mijn oude feed op Feedburner. Dat durf ik pas aan als ik zeker weet dat het nieuwe platform werkt. De lezers met een abonnement via de mail krijgen daarom van deze post twee keer een mail: één keer via de oude Feedburner en (als het goed is) ook nog een keer via Follow.it. Als blijkt dat het nieuwe abonnement goed werkt, zal ik de feed op Feedburner verwijderen en krijg je voortaan alleen nog updates via Follow.It.

En vergeet vooral niet om te bevestigen als daarom gevraagd wordt!
In het eerste bericht dat je via Follow.it ontvangt, word je waarschijnlijk gevraagd om via de link in dat bericht eenmalig je mailadres te bevestigen, om te voorkomen dat je het doelwit van spammers wordt. Dus ook als je je mailadres in Feedburner ooit al bevestigd hebt, kan het zijn dat je dat hier nog een keertje moet doen.

Contact
Als je denkt dat er iets niet goed gaat met je abonnement, kun je ofwel een reactie hieronder achterlaten of een mail sturen via de contactpagina. Die werkt inmiddels ook weer naar behoren, nadat het oude formulier de geest had gegeven.


10 opmerkingen:

  1. In feedly ziet het er ook anders uit. Een paar van je artikelen staan nu bovenaan, wat op zich niet erg is. Maar er is geen afbeelding bij en de eerste zin wordt voorafgegaan door 'text'.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb 1 mail gekregen van feedproxy @ google.com, niet een van Follow it

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb gisteren zitten worstelen met die Feedburn. Erg ingewikkeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In Feedly werkt het dus, maar de mail die de abonnees zouden moeten ontvangen, is er inderdaad nog steeds niet. Ik ga er achteraan.
    Wat een gedoe, hè, Liliane. Feedburner was heel basic, maar het deed wat het moest doen, en voor mij was het goed genoeg. Waardeloos dat Google nu de stekker uit de mailabonnementen gaat trekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb nu de feed op mijn blog aangepast met deze link: https://follow.it/annavangelderen, hoop dat het werkt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb net even op je blog gekeken, Hella, en zo te zien heb je dat perfect gedaan.

      Verwijderen
  6. Ik heb wat dingetjes aangepast en als het goed is zou er nu rond 14 uur vandaag een mail moeten komen. Ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog eens goed gekeken hoe het werkt en ik denk nu dat de mails aan het eind van de middag komen. We wachten in spanning af.

      Verwijderen
  7. Hoi Anna, ik heb jouw mailtje zojuist ontvangen. Bedankt en hartelijke groeten, Erik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super, Erik! Bedankt voor het doorgeven. Nu weet ik zeker dat alles werkt.

      Verwijderen